Wstęp

Content Marketing stał się sposobem na skuteczne dotarcie do klientów w erze cyfrowej. Zdecydowana większość z nich wyłączyła tradycyjne kanały marketingowe, a najlepszym sposobem na zdobycie ich zaufania jest dostarczanie im przydatnych treści na firmowej stronie internetowej lub blogu.

To strategiczne podejście marketingowe koncentruje się na regularnym publikowaniu odpowiednich treści związanych z niszą biznesową. Celem końcowym tych treści jest wpływanie na decyzje zakupowe i ewentualna zmiana pewnych zachowań konsumentów.

Głównym wyzwaniem jest znalezienie sposobu tworzenia treści, na które docelowi klienci będą reagować i dzielić się nimi ze swoimi znajomymi w sieci, którzy prawdopodobnie są zainteresowani tą samą tematyką.

Logika stojąca za dobrymi treściami jest taka, że dzięki nim klienci będą lepiej poinformowani i wyedukowani, a oni z kolei odwdzięczą się firmie swoją stałą lojalnością.

Najlepszym podejściem do marketingu treści jest włączenie go do ogólnej strategii marketingu cyfrowego. Poniższe wskazówki dotyczące marketingu treści pomogą Ci podjąć najlepsze możliwe decyzje dotyczące treści publikowanych na stronie internetowej firmy.

1. Upewnij się, że Twoje treści są ciekawe

Wymaga to trochę czasu i praktyki, ale wszystkie treści muszą być bezpośrednio związane z Twoimi produktami i usługami. Na przykład, jeśli sprzedajesz urządzenia kuchenne, twórz artykuły dotyczące przepisów kulinarnych.

Skuteczną metodą marketingu treści jest tworzenie wpisów na blogu opisujących, w jaki sposób klienci mogą korzystać z produktów na inne sposoby. Innym sposobem jest udostępnianie ludziom samouczków i wskazówek dotyczących korzystania z konkretnych towarów lub usług.

Chodzi głównie o to, aby treści skupiały się na Twojej marce i ofercie. Nie pisz o grach wideo, jeśli sprzedajesz artykuły dla zwierząt.

„Dawaj wartość, dawaj wartość, dawaj wartość,
a dopiero później sprzedawaj”.

2. Twórz odpowiednio długie treści

Dłuższe i bardziej szczegółowe posty podniosą pozycję Twojej witryny w rankingu SEO, a także pomogą Ci zdobyć zaufanie klientów. Treści liczące od 1500 do 2000 słów spotkają się z bardziej pozytywną reakcją odbiorców, którzy uznają informacje za wiarygodne.

Dłuższe posty oznaczają więcej przygotowania i sprawdzania, co sprawi, że Twoja witryna stanie się autorytatywnym źródłem informacji w Twojej niszy. To wszystko pod warunkiem, że nie wypełnisz artykułu nadmiarem informacji.

Tworząc treści o długiej formie, zawsze przedkładaj jakość nad ilość. Czytelnicy powinni odnieść wrażenie, że są poinformowani, a nie wyczerpani.

Nie staraj się jednak wymuszać długości. Czasami krótszy artykuł jest lepszy, jeśli jest bogaty w informacje. Przyjrzyj się swoim najskuteczniejszym postom. Niech będą one wskazówką, jak długie powinny być Twoje treści.

3. Spraw, by ludzie chcieli się dzielić Twoją treścią

Publikując szczegółowe i pomocne treści, zachęcasz również stałych użytkowników witryny do dzielenia się nimi w mediach społecznościowych. Zasadniczo zamieniasz swoich czytelników w marketingowców Twojej marki.

Pod warunkiem, że znajdą oni wartość w treści, którą tworzysz.

Treści, które chcesz tworzyć i udostępniać, są zarówno czytelne, jak i treściwe; często są to listy how-to, listy najlepszych rozwiązań lub listy najskuteczniejszych sposobów rozwiązania określonego problemu bezpośrednio związanego z Twoimi produktami lub usługami.

4. Zachowaj czytelną formę

Pogrubione tytuły, podtytuły i krótkie akapity sprawiają, że treść jest bardziej czytelna i łatwiej się nią dzielić. Upewnij się także, że używasz dobrej czcionki, która jest czytelna na ekranach o różnych rozmiarach, a także, że jest przyjazna dla urządzeń mobilnych.

Te same dobre praktyki formatowania odnoszą się do obrazów i osadzonych filmów, które zdecydujesz się dodać do swojej witryny. Czytelnicy często nieświadomie obdarzają większą wiarygodnością strony z profesjonalnie wyglądającym formatowaniem każdego postu lub artykułu.

Należy unikać długich akapitów, trudnych do zauważenia kolorów czcionek i zaawansowanego użycia słów. Nie każdy ma pod ręką słownik, aby rozszyfrować Twoje treści.

5. Stwórz spójny harmonogram publikacji

Jedną z najtrudniejszych części marketingu treści jest regularne publikowanie. Codzienne zadania związane z prowadzeniem firmy często stają się priorytetem i łatwo o zaległości w publikowaniu treści.

Terminowe i dokładne publikowanie postów jest niezbędne, aby zdobyć zaufanie docelowych konsumentów i sprawić, że będą do nas wracać. Na szczęście obecnie dostępnych jest wiele narzędzi do publikowania i planowania, które mogą pomóc w tym procesie.

Ludzie chętniej śledzą markę, która regularnie tworzy treści według określonego harmonogramu. Jest to element demonstrowania wiarygodności i oddania dla odbiorców.

6. Spraw, aby Twoje treści były lepsze od treści konkurencji

Badanie treści konkurentów może przynieść wiele pomysłów na ulepszenie własnych materiałów. Wyszukiwanie informacji na podobne tematy pozwoli Ci przeanalizować mocne i słabe strony innych firm w Twojej niszy.

Może to również pomóc w generowaniu pomysłów, które można wykorzystać do stworzenia własnych oryginalnych treści. Nie chcesz jednak dokładnie kopiować ich treści. Zadaj sobie pytanie: „Co mogę zrobić, aby ten artykuł był lepszy?”.

Jeśli masz blokadę twórczą, masz dostęp do wielu sposobów wymyślania nowych treści dla witryny. Możesz rozwinąć poprzednie artykuły, przyjrzeć się trendom Google dla Twojej branży lub nawet wykorzystać sekcję komentarzy na swojej stronie jako źródło materiałów.

7. Publikuj treści tam, gdzie będą je widzieć Twoi klienci

Powszechnie zakłada się, że ludzie trafią na Twoją stronę wyłącznie za pomocą wyszukiwarek. Jednak szanse na to są stosunkowo niewielkie, chyba że witryna znajduje się na szczycie strony z wynikami wyszukiwania.

Gdy tylko opublikujesz nowe treści, pamiętaj o umieszczeniu linków do nich na każdej ze stron Twojej firmy w mediach społecznościowych. Niektóre z najgorętszych narzędzi marketingu w mediach społecznościowych mogą w znacznym stopniu wspomóc kampanię marketingu treści.

Do każdego linku dołączaj krótkie opisy, pytania lub nawet chwytliwe frazy, które pobudzą ciekawość Twoich zwolenników. To często skutecznie skłania ich do kliknięcia na Twoją stronę internetową.

Podsumowanie

Marketing treści stanowi obecnie istotną część każdego procesu marketingowego w Internecie i jest kluczowym składnikiem sukcesu każdej strony internetowej, nawet jeśli nie ma ona najwyższych pozycji w rankingach SEO. Wdrożenie powyższych wskazówek dotyczących marketingu treści pomoże Ci zdobyć większą bazę lojalnych klientów online, którzy z dużym prawdopodobieństwem opowiedzą swoim znajomym o Twoich produktach i usługach.

Podziel się artykułem z innymi!

Dyskusja

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z nowinami i poradnikami