Wszystko zależy od obranej strategii. Jeżeli potrzebujesz ruchu na stronie tu i teraz to reklamy Google Ads są lepszym rozwiązaniem niż pozycjonowanie (potrzeba kilku tygodni na efekty). Ma to drugie dno: płacisz za każde kliknięcie w reklamę (stawki są różne i mogą sięgać nawet kilkunastu złotych za 1 klik dla bardzo popularnych fraz wyszukiwania). Drugi problem pojawia się wtedy kiedy likwidujesz taką reklamę – odcinasz sobie ruch, bo znikasz z pierwszej strony wyszukiwań. Z biznesowego punktu widzenia pozycjonowanie daje lepsze efekty w dłuższej perspektywie czasu, ponieważ strona będzie rosła w wynikach wyszukiwania i tam pozostanie jak zakończysz działania SEO przed wiele miesięcy (lub niewiele spadnie w zależności od działań konkurencji). Najlepszym półśrodkiem dla klientów, którzy oczekują rezultatów „na wczoraj” jest rozpoczęcie procesu pozycjonowania i uruchomienie niewielkiej kampanii reklamowej na krótki okres czasu do momentu pojawienia się efektów pozycjonowania.
Reklamy w Google czy Lokalne SEO. Co da lepsze efekty?
admin2022-11-27T14:44:39+00:00