Analiza SEO dla losowych firm i zawodów
W świecie SEO wszystko jest tajne i poufne. Najpierw każą podpisywać umowy (często roczne, a nawet dłuższe), a potem coś Ci powiemy, coś Ci nie powiemy – ale Ty płać ;)
Zależy mi na tym, aby rozgonić trochę chmury z pozycjonowania lokalnego. Jak wygląda moja praca i analiza bez podawania konkretnych firm z którymi pracuje (ze względu na konkurencję i podchwycenie działań lub przeprowadzenie kontrofensywy). Dlatego wpadłem na pomysł z serią losowych zawodów czy firm. Na ich podstawie pokażę Ci jak przeprowadzam wstępną analizę SEO i jakie ciekawostki kryją się za tymi liczbami.
Pan Zdzisław – Hydraulik z Włocławka
To będzie nasz wymyślony bohater tego wpisu. Pan Zdzisław dopiero uruchomił swoją stronę internetową. Swój zawód wykonuje już od ponad 20 lat, ale ilość zleceń coraz mniejsza. Ogłaszał się do tej pory w lokalnej gazecie, ale nie przynosiło to odpowiednich efektów. Ostatecznością był wejść do sieci.
Pan Zdzisław oczekuje… większej ilości klientów. Nie zna się na internecie i pozycjonowaniu. Nie jest przekonany czy chce płacić za coś, czego nie widać tu i teraz. Zadzwonił do Biznes Rangers i spytał co ma robić…
Analiza lokalna SEO hydraulików
Zabieramy się do pracy. Zaczynamy od analizy głównej frazy czyli „hydraulik włocławek”. Musimy zobaczyć z czym trzeba się zmierzyć. Zaczynam od wygooglowania hasła i sprawdzenia jak wyglądaja pierwsza strona. Wnioski są takie, że mamy tutaj ciasno przez oferteo, Olx, fixly i kb. Są też lokalne firmy takie jak hydraulik-wloclawek.pl czy hydropomoc.pl. To już nam dużo mówi i daje szanse, że z nową stroną i odpowiednią optymalizacją także jesteśmy w stanie się tam sprawnie pojawić :)
Trudność frazy według SemRush została określona na poziomie 21%. Jak na lokalną firmę to sporo, natomiast tak jak pisałem wcześniej – możemy się tam trochę porozpychać.
Pochodne frazy o niskiej konkurencji
W przypadku świeżej strony i praktycznie każdej kampanii SEO, którą przeprowadzam jest wykorzystanie podobnych fraz o niskiej konkurencji. W przypadku hydraulika z Włocławka wyboru na pierwszy rzut oka nie ma za wiele. Skusiłbym się na frazy:
– hydraulik 24 włocławek
– dobry hydraulik włocławek
– hydraulik do awarii włocławek
Sięgnąłbym również po frazy
– pogotowie hydrauliczne
– naprawa kranu włocławek
– usługi hydrauliczne włocławek
Strategia SEO
Kilka słów kluczowych pokazałem. Dla klientów wybieram ich więcej, skupiając się rownież na tematach na blogu, które w odpowiedniej formie potrafią dodać sporo jakościowego ruchu.
Co dalej? Ruszamy z wdrażaniem zmian na stronie, dostosowaniu treści, pozyskiwaniu linków i rozwijaniu strony.
Co dalej? Google Moja Firma. Nasz hydraulik chce być tam widoczny. Pokażę Wam to już w kolejnym wpisie.
Do zobaczenia :)