Rozpoczęcie działań nad pozycjonowaniem SEO

Pracę nad pozycjonowaniem witryny szewclubliniec.pl rozpocząłem w listopadzie 2021. Po ponad pół roku od wprowadzenia pierwszych zmian, możemy spojrzeć na efekty tych działań.
W momencie rozpoczęcia prac – w listopadzie 2021, strona wyświetlała się w Google, tylko na bardzo dokładne frazy takie jak: szewc lubliniec sw anny lub szewc cichon lubliniec. Na stronę wchodziło nie więcej niż 5 osób tygodniowo. 90% odwiedzających korzystało tylko z zakładki kontakt, aby sprawdzić dojazd i numer telefonu.

Ustalone założenia względem pozycjonowania lokalnego

Celem klienta było zwiększenie zasięgów i dotarcie do nowych klientów na terenie Lublińca i najbliższych mniejszych miejscowości. Ponadto, klient wprowadzał nowe usługi, które także chciał wypromować. W związku z chęcią otrzymywania długofalowych efektów odrzuciliśmy model wykupu płatnych reklam GoogleAds.

Do założeń należało:

  • nowa witryna szewclubliniec.pl
  • techniczne SEO (SSL, responsywność, szybkie wczytywanie etc).
  • analiza i dobór słów kluczowych pod obecne i nowe usługi klienta
  • analiza konkurencji
  • przygotowanie tekstu na stronę zoptymalizowaną pod kątem SEO
  • utworzenie profilu Moja Firma + widoczność na mapach Google
  • przygotowanie trzech artykułów na bloga nastawionych na słowa kluczowe

  1. Aktualizacja strony Internetowej

Witryna została stworzona na silniku WordPress, aby w przyszłości móc w łatwy i TANI sposób wprowadzać modyfikację i korektę. Daje to także klientowi wolność w przyszłości – kto powinien zająć się aktualizacją strony. Stworzona strona miała być prosta i czytelna. Została zoptymalizowana pod względem telefonów komórkowych, gdyż to właśnie urządzenia mobilne stanowią główny ruch na witrynie. W zakładce Kontakt funkcjonuje  interaktywna mapa, a w zakładce Formularz Wyceny możemy wycenić naprawę swoich butów, a także wysłać je bezpośrednio do warsztatu – z każdego miejsca w Polsce. To innowacyjne rozwiązanie, wyróżniające się na tle konkurencji.

2. Techniczne SEO – przygotowanie witryny

Tworzenie strony na nowo ułatwiło mi w proces przygotowania technicznego witryny pod SEO, niż gdybym musiał robić to już na działającej stronie. Od samego początku kontrolowałem, to co dodaje na stronę, jakie wtyczki instaluje, jak skompresowane obrazy umieszczam. Po wprowadzeniu poprawek w ogólną optymalizacje szablonu, pojedynczych wtyczek udało się uzyskać bardzo dobry wynik w PageSpeed Insights. To narzędzie, które sprawdza prędkość wczytywania naszej strony (ma to wpływ na pozycjonowanie).

Status wykonanego technicznego SEO

  • Certyfikat SSL
  • Przekierowania
  • Poprawny plik robots.txt
  • Poprawna mapa strony
  • Krótki czas ładowania strony
  • Dostosowanie do urządzeń mobilnych
  • Przyjazne adresy URL
  • Brak błędów na 404
  • Brak duplikacji treści
  • Przejrzysta nawigacja
  • Zaimplementowane dane strukturalne
  • URL-e kanoniczne
  • Poprawne indeksowanie
  • Brak błędów technicznych na stronie

3. Analiza i dobór słów kluczowych

Ze względów biznesowych nie podam i nie wkleję słów kluczowych oraz fraz, które zostały wybrane pod najlepszą optymalizację strony Internetowej. Mogę natomiast nadmienić, że teksty na stronie zostały napisane w ten sposób, aby jak najefektywniej wykorzystać potencjał, który udało się przeanalizować. Podobnie z analizą konkurencji. Są to wnioski i dane jedynie dla mojego klienta.

4. Firma Google oraz Mapy

W przypadku firm działających lokalnie, bardzo ważne jest to, aby stworzyć wizytówkę Google. Należy ją uzupełnić zgodnie ze sztuką SEO oraz dbać o jej bieżącą aktualizację. Potencjał w tym narzędziu widzę nadal ogromny. Niech powiedzą o tym poniższe liczby:

W przeciągu ostatnich 3 miesięcy, profil Moja Firma wyświetliła się 1876 osobom. Większość udziału stanowią osoby, które nie szukały bezpośrednio zakładu po nazwie, ale trafiły tam dzięki odpowiedniej działalności lub oferowanych usługach. To świetna wiadomość.

37 osób w ostatnim kwartale wyznaczyło trasę bezpośrednio z Map Google. Podobna ilość wykonanych połączeń telefonicznych do firmy za pomocą przycisku „Zadzwoń”.  29 osób z profilu Google skierowało się na stronę internetową.

5. Wnioski i efekty z pozycjonowania

Powyższe statystki z Google Firma zrobiły wrażenie, prawda? Te kilka obrazków, to więcej niż tysiąc słów. Jako dodatkowy wniosek, poniżej odwiedzalność na stronie od listopada 2021 (początek zmian) do teraz (maj 2022).

Pozycjonowanie to proces ciągły i długotrwały. Natomiast, aby wierzyć w jej efekty – trzeba je po prostu zobaczyć. To pokazuje mnie i mojego klientowi, że obraliśmy właściwą ścieżkę rozwoju i to co robimy przy tym projekcie ma sens. W przeciągu pół roku kilkukrotnie przebito średnią ilość odwiedzin, która nie była realna jeszcze w listopadzie 2021.

Podziel się artykułem z innymi!

Dyskusja

Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Kamil

Faktycznie, liczby na google firma przy tak małym biznesie robią wrażenie

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z nowinami i poradnikami