Pozycjonowanie lokalne SEO2023-05-27T18:09:42+00:00
Działania Internetowe

Pozycjonowanie lokalne SEO

Pojawiaj się w wynikach wyszukiwań na wysokich pozycjach. Docieraj do klientów z Twojej okolicy.

Dla kogo lokalne SEO?

Prowadzisz lokalną działalność i pozyskujesz klientów w siedzibie swojej firmy lub w najbliższym regionie? Pozycjonowanie lokalne powinno być głównym kierunkiem marketingowym. Twoja firma musi być widoczna w wynikach wyszukiwania. Pomyśl sam, jak wyszukujesz jakichś firm lub usług? Używasz do tego wyszukiwarki Google. Tak też robią wszyscy. Dzięki SEO zdobądź wysokie pozycje w lokalnych wynikach wyszukiwania i wykorzystaj możliwości, jakie daje świetna widoczność w Google. Zdobywaj klientów bezpośrednio z wyszukiwarki.

Pozycjonowanie lokalne (lokalne SEO) polega na wdrożeniu optymalizacji na Twoją stronę oraz na działaniach poza nią. Podnoszą one widoczność Twojej witryny w wynikach wyszukiwania na zapytania związane z Twoją branżą oraz regionem – najczęściej miastem, w którym prowadzisz działalność.

Lokalne pozycjonowanie jest polecane szczególnie firmom, które działają na terenie wybranej dzielnicy (np. Giszowiec) , w obrębie całego miasta (np. Zabrze), a także w jego najbliższej okolicy lub jakiegoś konkretnego regionu (np. Trójmiasto, Beskidy etc.)

Korzyści z pozycjonowania lokalnego

Rozwiązaniem do skutecznej widoczności Twojej marki na lokalnym rynku jest opracowanie odpowiedniej strategii. Zakłada ona szczegółową analizę dotychczasowej strony internetowej, zrozumienia intencji użytkownika i oraz analizy konkurencji. W moim pozycjonowaniu lokalnym nie chodzi o wybicie mało znaczących fraz na top1 i odhaczeniu pracy jako wykonanej. To zadanie wykonuje się w jasnym celu: zwiększenie ruchu na stronie, przyciągnięciu potencjalnych klientów i zwiększeniu konwersji.

97%

konsumentów w 2021 r. korzystało z wyszukiwań online, aby znaleźć lokalną firmę

34% z nich wyszukiwało lokalne firmy codziennie, a 73% raz na tydzień.

76%

osób, które wyszukały lokalną firmę w Google, odwiedziły ją w ciągu 1 dnia.

28% z nich zakończyło się bezpośrednią sprzedażą.

58%

firm nie jest zoptymalizowanych pod wyszukiwania lokalne.

Zaledwie 30% biznesów posiada strategię na rozwój zasięgu lokalnego

Jak przebiega proces pozycjonowania w Biznes Rangers?

Jasne i uczciwe zasady współpracy od początku do końca. Wiesz dokładnie za co płacisz i co otrzymujesz.

Krok 1.

Rozmowa, research, ustalenie współpracy

Każdy biznes wymaga innej strategii. Wiele zależy od branży, konkurencji oraz dotychczasowych działań SEO. Wpływ ma również to, czy firma istnieje już w sieci i czy ma stronę internetową. Nie ma jednego u mnie jednego gotowego szablonu. Spotkamy się na żywo lub na komunikatorze (Teams, Zoom, Skype). Poznaj mnie, a ja poznam Twoją firmę.

Krok 2.

Przygotowanie strategii SEO

Poznajmy Twoich docelowych klientów. Czego szukają i czego potrzebują. Na tym etapie dobrze przeprowadzić Audyt Marki, aby zobaczyć czy firma podąża właściwym trendem czy trzeba wprowadzić w swoim biznesie zmiany przed rozpoczęciem pozycjonowania, który jest etapem długofalowym. Nie trać czasu na nieefektywne działania.

Krok 3.

Naprawa błędów technicznych

Strona musi spełniać wymogi, aby roboty Google które skanują i odwiedzają strony Internetowe mogły ocenić Twoją witrynę jako dobrą, szybką i wolną od błędów. Wśród działań m. in. optymalizacja adresów podstron, czytelność na urządzeniach mobilnych, czasy wczytywania witryny, certyfikat SSL, wyeliminowanie duplikacji treści, stworzenie mapy strony, indeksacja w Google. Zmiany mogą być przeprowadzone przeze mnie lub Twojego webdevelopera po otrzymaniu moich wytycznych.

Krok 4.

Optymalizacja treści

Treści na stronie wpływają na jakie słowa kluczowe wyświetlisz się w wynikach wyszukiwania. W przypadku pozycjonowania lokalnego często są to firmy usługowe, gdzie każda usługa powinna trafić na osobną podstronę. Wykorzystujemy tutaj wyniki pracy z Audytu Marki oraz analizy słów kluczowych. Aktualizacji poddane zostają także nagłówki oraz tytuły. Treści redagujemy razem z Twoją firmą. Nie generujemy treści z generatorów tekstu, co często można zauważyć w  wielu firmach SEO. Docelowo, to ludzie mają czytać naszą witrynę, a nie roboty Google. Użyteczność na pierwszym miejscu.

Krok 5.

Profil Google Moja Firma

Dzięki niej masz znacznie zwiększone szanse, że po wpisaniu w wyszukiwarkę fraz powiązanych z określoną branżą, to właśnie dane Twojej firmy pokażą się na samej górze. Stworzymy lub zoptymalizujemy profil Twojej firmy w Google ponieważ samo posiadanie wizytówki to za mało – profil musi być wyczerpujący i atrakcyjny To tutaj klienci zostawią po sobie opinie. Chcesz zwiększyć ich ilość? Zobacz moje rozwiązania dla Rozwoju Biznesu.

Krok 6.

Ekspozycja biznesu

Można też nazwać link buildingiem. Działanie mające na celu budowaniu autorytetu dla wyszukiwarek. Im więcej w sieci informacji na temat Twojego biznesu, tym więcej zaufania otrzymasz od Google.  Umieścimy linki, artykuły i informację w lokalnych lub tematycznych witrynach. Ważna jest tutaj ciągłość i systematyczność działania. Pozwoli Ci to także dotrzeć do potencjalnych nowych klientów.

Zobacz ostatnią realizację i jej efekty

Pozycjonowanie to nie koszt. To inwestycja.

Podejmujesz się tego procesu, aby zarabiać więcej. Ilu klientów więcej musisz pozyskać, aby zarobić na koszty takiej usługi? Potencjał Internetu jest ogromny.

Profesjonalne pozycjonowanie dla Twojego biznesu

Abonament miesięcznie od

od 499 zł

  • Otrzymasz udokumentowany wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania

  • Zyskujesz rozpoznawalność na lokalnym rynku
  • Zwiększasz sprzedaż, generowaną przez większy ruch

  • Pełna przejrzystość i pełny raport działań co miesiąc

  • Będziesz widoczny w Mapach Google

  • Oszczędzasz – SEO tańsze niż wykup reklam

  • Dzięki opiniom zadowolonych klientów zyskujesz reputacje i budujesz zaufanie

Skontaktuje się niebawem!

Systematyczny proces

Porównałbym to do znanego aktora. Nie został nim od razu. Musiał zapracować na „sławę”. Zamiast Hollywood – my mamy algorytmy Google. Część efektów pracy zobaczysz od razu po ich wykonaniu. Na część trzeba będzie poczekać nawet do kilku miesięcy. Czy to źle? Nie, to naturalne w SEO.

Sales Chart

Monitoring zmian

6 miesięcy pracy to dobry moment na wnioski. Jest to okres, po którym można zauważyć postęp i zadecydować czy warto kontynuować działania. Kolejne miesiące to już mniejszy nakład sił i kosztów. Będziesz otrzymywać ode mnie na bieżąco raporty i wyniki.

Traffic

FAQ – Najczęstsze pytania

Dla kogo pozycjonowanie lokalne jest opłacalne?2022-11-27T14:44:29+00:00

Pozycjonowanie lokalne skierowane dla firm i branż działających lokalne, w określonej lokalizacji (lub kilku lokalizacjach). Przykładowo, takie działania świetnie sprawdzają się dla restauracji, gastronomi, kwiaciarni, fryzjerów, salonów piękności, SPA, firm budowlanych, serwisów mechaniki pojazdowej, hoteli, klinik zdrowotnych, przychodni medycznych, firm transportowych, sklepów branżowych działających w danym regionie, a także wiele innych.  SEO lokalne nie jest przeznaczone dla firm gdzie większy udział sprzedaży przypada na rynku ogólnopolskim czy też zagranicznym.

Jak wybrać słowa kluczowe do pozycjonowania?2022-11-27T14:44:34+00:00

To zadanie dla Biznes Rangers. Otrzymasz propozycję pod jakie słowa kluczowe najlepiej się pozycjonować i co wpisują ludzie w wyszukiwarkę poszukując produktu lub usługi którą sprzedajesz. Zbadamy także konkurencję pod jakie słowa kluczowe oni się pozycjonują oraz jak trafiają do nich klienci. Niektóre słowa kluczowe zmieniają swój trend w zależności od sezonowości np. ozdoby choinkowe, matura itd). Nie ma gotowej strategii dla każdego biznesu, ale przewidzimy te elementy w rozwoju Twojej strategii.

Reklamy w Google czy Lokalne SEO. Co da lepsze efekty?2022-11-27T14:44:39+00:00

Wszystko zależy od obranej strategii. Jeżeli potrzebujesz ruchu na stronie tu i teraz to reklamy Google Ads są lepszym rozwiązaniem niż pozycjonowanie (potrzeba kilku tygodni na efekty). Ma to drugie dno: płacisz za każde kliknięcie w reklamę (stawki są różne i mogą sięgać nawet kilkunastu złotych za 1 klik dla bardzo popularnych fraz wyszukiwania). Drugi problem pojawia się wtedy kiedy likwidujesz taką reklamę – odcinasz sobie ruch, bo znikasz z pierwszej strony wyszukiwań. Z biznesowego punktu widzenia pozycjonowanie daje lepsze efekty w dłuższej perspektywie czasu, ponieważ strona będzie rosła w wynikach wyszukiwania i tam pozostanie jak zakończysz działania SEO przed wiele miesięcy (lub niewiele spadnie w zależności od działań konkurencji). Najlepszym półśrodkiem dla klientów, którzy oczekują rezultatów „na wczoraj” jest rozpoczęcie procesu pozycjonowania i uruchomienie niewielkiej kampanii reklamowej na krótki okres czasu do momentu pojawienia się efektów pozycjonowania.

Jak wygląda kontakt i zawarcie umowy?2022-11-27T14:44:43+00:00

Po uzupełnieniu formularza skontaktujemy się z Toba telefoniczne w celu umówienia spotkania. Może mieć ono formę  spotkania online (teams, zoom, skype) lub spotkania osobistego na terenie śląska (Zabrze, Katowice, Gliwice, Ruda Śląska, Bytom, Chorzów). Na spotkaniu otrzymasz propozycję działań i wycenę. Na tym etapie możesz zrezygnować bez jakichkolwiek zobowiązań. Jeżeli się zdecydujesz, podpisanie warunków może odbyć się papierowo lub elektronicznie.

Jak mam weryfikować efekty pozycjonowania?2022-11-27T14:44:47+00:00

Co miesiąc otrzymasz raport ze statystykami i wprowadzonymi działaniami. Możemy wysłać to w Excelu, jak również w wersji wykresowej z komentarzem. Nie każdy nasz klient jest specjalistą IT, a zależy nam na pełnym zrozumieniu tego co robimy. Klient musi wiedzieć za co płaci i co dostaje w zamian. Nie jesteśmy za tym, aby zasypywać klienta danymi, których nie jest w stanie rozszyfrować i nic mu nie mówią.

Czy pozycjonowanie wymaga jakiś działań od klienta?2022-11-27T14:44:51+00:00

Nie tyle działań, co współpracy – szczególnie na samym początku. Oprócz rozmowy na temat rozwoju strony, wybraniu słów kluczowych, modyfikacji tekstów potrzebujemy dostępu do konta Google Analytics, Search Console i Google Moja Firma. Jeżeli nie masz jeszcze tych kont – nic nie szkodzi, pomożemy Ci założyć. Jeżeli nasza praca będzie oparta także o modyfikację techniczną witryny, będziemy potrzebować dostępu do panelu administratora lub konta FTP.